.

PGT grenzen stellen

wij bedoelen met grenzen stellen niet alleen de zware situaties(bv: fysiek aanraking), maar ook ja zeggen tegen je zin in etc.

denk aan school/werk/sociale contacten...

Beveiligd
1

Wat is voor jou grenzen stellen?

kun je hier een voorbeeld bij geven?
2

Hoe herken je voor jezelf dat er een grens bereikt is?

denk aan: lichamelijke signalen, emoties, gedachten
3

Wanneer stel jij je grenzen?

studie/werk/sport/omgeving
4

Wat doe jij als jij je grenst stelt?

Voorbeelden: direct zeggen, afleiding, agenda, social media uit, hulp zoeken.
5

Wat zijn de grootste barrières/obstakels om grenzen te zetten?

bijvoorbeeld: schaamte, groepsdruk, bang om kansen te missen, academische verwachtingen
6

Hoe reageren anderen meestal als je een grens stelt? En hoe beïnvloedt dat jou?

7

Heb je ooit spijt gehad van het (niet) stellen van een grens? Kun je dat beschrijven?

8

Wat zou de school kunnen doen zodat studenten beter hun grenzen kunnen aangeven?

9

1Wat doe je nu? Hoe handel je nu? 2Wat levert dat op? Wat is het effect hiervan? 3Wat wil je dat het oplevert? Welk effect wens je jezelf toe? 4(Stel je voor) Wat zie je jezelf dan anders doen na de training? (welk gedrag!)

op deze 4 punten graag antwoord
10

Is er nog iets dat je wilt toevoegen of dat belangrijk is maar niet gevraagd werd?