.

Medicinsk sekreterare - Hälsoaspekter

Hej!


Jag håller på att utbilda mig till medicinsk sekreterare och går nu mitt sista år på Högalids folkhögskola i Kalmar. Jag hoppas kunna samla in svar på hur detta yrke påverkar oss fysiskt och psykiskt för att sedan kunna göra en sammanställning att ta med i mitt examensarbete. 

Om ni kan tänka er lägga ett par minuter på att svara på denna enkät skulle jag bli oerhört glad och tacksam!!

Med vänlig hälsning Therése Bok

Säkrad
1

Vilket kön har du?

Välj ett svar
2

Hur gammal är du?

Välj ett svar
3

Hur länge har du arbetat som medicinsk sekreterare? (Ange antal år i siffror, ej bokstäver)

4

Arbetar du heltid eller deltid?

Välj ett svar
5

Har du ett höj- och sänkbart skrivbord?

Välj ett svar
6

Har du en justerbar kontorsstol?

Välj ett svar
7

Har du möjlighet att arbeta hemifrån?

Välj ett svar
8

Brukar du variera ditt arbete mellan sittande och stående?

Välj ett svar
9

Hur ofta har du schemalagd paus/rast?

Välj ett svar
10

Borde du ha fler pauser/raster än du har just nu?

Välj ett svar
11

Har du någon gång upplevt värk/smärta i någon kroppsdel som du kopplat till ditt yrke?

Välj ett svar
12

Om du svarade Ja på föregående fråga, ange vart du i kroppen du upplevt smärta...

Välj ett eller flera svar
13

Upplever du stress på din arbetsplats?

Välj ett svar
14

Har du någon gång varit sjukskriven på grund av ditt arbete? (smärt- eller stressrelaterat)

Välj ett svar
15

Upplever du att ditt arbete har påverkat din vikt i form av viktuppgång?

Välj ett svar
16

Finns det något som du tycker att jag har missat att fråga om eller har du något annat att kommentera får du gärna göra det nedan!