.

Medarbetarenkät 2020 - Dryckeskonsult Sverige

Hej bästa Dryckeskonsulter!

Tack för att du fyller i denna anonyma personalenkät. Genom att fylla i denna enkät (uppskattad tid: 15 minuter) hjälps vi tillsammans åt att göra Dryckeskonsult ännu bättre.

Denna enkät kommer att genomföras en gång per år löpande framöver. Svarsunderlagen vi får in från denna enkät kommer att utgöra ett väldigt värdefullt underlag för många praktiska och strategiska beslut inom företaget framöver.

Läs: Denna enkät är helt anonym

Säkrad
1

Vilket distrikt tillhör jag?

2

Min arbetstid

3

Hur länge har jag arbetat hos Dryckeskonsult?

4

Hur trivs jag på min arbetsplats?

Betygsätt från 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst
5

Vad skulle Dryckeskonsult kunna göra för att jag ska trivas ännu bättre på min arbetsplats?

Har du inget svar på frågan kan du skriva "ingenting" eller "vet inte"
6

Hur stolt känner jag mig när jag talar om för andra att jag arbetar hos Dryckeskonsult?

Välj ett svar
7

Om jag har en fundering som rör mitt arbete, vet jag till vem jag ska vända mig till?

Välj ett svar
8

Hur beskriver jag min relation med mina kollegor?

Alla jobbar vi olika mycket samt bor på olika ställen runt om vi Sverige vilket medför att vissa träffar sina kollegor mer ofta än andra.
9

Vilka av nedanstående tjänster visste jag att Dryckeskonsult idag säljer till våra LEVERANTÖRSkunder?

Leverantörskunder kan t.ex vara Estrella, Fazer, Carlsberg, Coca-Cola, Spendrups, Hultén Försäljning m.fl
10

Vilka av nedanstående tjänster visste jag att Dryckeskonsult idag säljer till våra BUTIKSkunder?

Butikskunder kan t.ex vara Coop och ICA som köper tjänster direkt från oss
11

Hur upplever jag det stöd & support jag får från min säljledare/närmaste chef?

Betygsätt från 1-5 där 1 är lägst och 5 är högst
12

Hur ofta talar min säljledare/närmaste chef med mig om hur jag utför mitt arbete?

Välj ett svar
13

Hur ofta har jag kontakt med min säljledare/närmaste chef?

14

Känner jag delaktighet och inflytande över min egen arbetssituation?

Känner jag att jag har en givande dialog med min säljledare/närmaste chef gällande tex. mina arbetsuppgifter, schemaplanering, förutsättningar
15

Har jag någon gång påtalat för min säljledare/närmaste chef om möjligheten till en ny potentiell kund för Dryckeskonsult?

Alltså om jag fått signaler från någon butik eller leverantör om att de kan vara i behov av hjälp från oss
16

Känner jag att jag alltid har tillräckliga förutsättningar för att utföra mitt arbete på bästa sätt?

17

Hur nöjd är jag över min egen arbetsinsats?

Betygsätt från 1-10 där 1 är lägst och 10 är högst
18

Betygsätt mitt eget utförande av dessa olika typer av arbetsuppgifter...

Välj ett svar i varje rad
19

Betygsätt hur roliga/motiverande jag tycker att följande arbetsuppgifter är...

1 är lägst och 5 är högst
20

Har jag alltid ett ergonomiskt tankesätt gällande tunga lyft i mitt arbete?

Att ha ett ergonomiskt tankesätt betyder att vi genomför obekväma och tunga lyft på ett sätt så att det ej kan förekomma skador eller åkommor
21

Vilka arbetskläder använder jag varje dag i mitt arbete?

22

Saknar jag någon information i månadsbrevet?

23

Hur sannolikt är det att jag skulle tipsa någon bekant att söka jobb hos Dryckeskonsult?

24

Är företagsbil något jag värdesätter inom mitt arbete?

Företagsbil är ett arbetsfordon som ägs av Dryckesonsult men som nyttjas som transportmedel i det dagliga arbetet för en medarbetare
25

Vad kan Dryckeskonsult som företag förbättra?

Har du ingen synpunkt gällande detta så skriv endast "vet inte"