.

Praktiskt arbete i NO-ämnena

Hej! 


Mitt namn är Julia Nyström och jag studerar min sista termin på Göteborgs Universitet för att bli grundskollärare. 


Jag håller på att undersöka hur elevers inställning till praktiskt arbete i NO-ämnena ser ut. Jag har därför skapat en enkät med tio påståenden med tillhörande svarsalternativ som jag hade uppskattat om ni ville ta er tid att svara på. 


Tack för er hjälp! 


Med vänliga hälsningar, 

Julia Nyström





Säkrad
1

Jag skulle vilja arbeta mer praktiskt i NO-ämnena

Välj ett alternativ
2

Jag har lättare att förstå NO när jag arbetar praktiskt

Välj ett alternativ
3

Jag ogillar att arbeta praktiskt

Välj ett alternativ
4

Jag anstränger mig mer när jag får arbeta praktiskt

Välj ett alternativ
5

Kunskaperna jag får från praktiskt arbete använder jag bara på NO-lektionerna

Välj ett alternativ
6

Jag behöver arbeta praktiskt för att förstå NO

Välj ett alternativ
7

Jag blir förvirrad av att arbeta praktiskt

Välj ett alternativ
8

Jag blir mer intresserad av NO när jag får arbeta praktiskt

Välj ett alternativ
9

Jag blir uttråkad när jag arbetar praktiskt

Välj ett alternativ
10

Jag gillar praktiskt arbete mer än andra arbetssätt

Välj ett alternativ