.

Artisternas autokrati

Hej!

Genom att svara på den här enkäten på ca. 15 minuter hjälper du mig i min undersökning kring artisternas autokrati (envälde) och självständighet i dagens musikbransch, där konst möter företagande.

Tack!

Anna Yildirim

Säkrad
1

Ålder?

2

Kön?

3

Vad identifierar du dig som inom musikbranschen?

T.ex. artist, låtskrivare, sångerska
4

Hur länge har du varit aktiv i musikbranschen?

5

I vilket syfte gör du musik?

6

Hur sköter du din verksamhet idag?

T.ex. vilka roller behöver du ta dig an, har du enskild firma osv
7

Vad är det roligaste att arbeta med inom ditt artisteri?

8

Vad är det jobbigaste att arbeta med inom ditt artisteri?

9

Vad är den viktigaste förändringen som skulle göra det lättare för dig att arbeta med din musik?

10

Hur ser du på musikbolagens verksamhet idag?

Här är jag ute efter personlig åsikt. Ser du någon skillnad mellan "major labels" och "indie labels"?
11

Önskar du som "independent" artist att du vore "signad" på ett musikbolag?

Utveckla till svar
12

Hur balanserar du konsten med företagsamhet i musikbranschen?

13

Hur skulle du kunna göra det lättare för dig själv som musiker?

T.ex. ta vara på kontaker osv
14

Vilka plattformar arbetar du aktivt med? Har du valt bort några andra? Varför i så fall?

T.ex. för att sprida din musik, marknadsföra dig själv
15

Hur kände du för musikbranschen när du gav dig in i den?

16

Hur känner du för musikbranschen idag?

17

Vad är fördelarna med att vara självständig artist?

18

Vad är nackdelarna med att vara en självständig artist?