.

Geotermisk energi

Hej!

Vi är två elever från Leksands gymnasium som ska göra en rapport kring geotermisk energi.

Dina svar är anonyma och kommer att användas som statistik.

Säkrad
1

Hur gammal är du?

Välj ett svar

Geotermisk energi är när man utvinner energi från marken. Detta är alltså en förnybar energikälla utan utsläpp som inte kräver mycket yta. problemet är att det är dyrt och svårt att borra ner till djupen som behövs, samt att det kräver lämplig berggrund.

2

har du hört talas om geotermisk energi tidigare?

Välj ett svar
3

rangordna dessa energikällor utifrån vilken du tycker är bäst!

Byt ordning enligt dina preferenser (1:a - bäst, 5:a - sämst)
4

ange det svar som du tycker stämmer in mest!

Välj ett svar i varje rad
Skapa gratis webbenkäter ✓ Drivs av Survio
Skapa gratis webbenkäter ✓ Drivs av Survio
Skapa gratis webbenkäter ✓ Drivs av Survio