.

Psykisk Ohälsa och stress

Hej!

Tack för att du besöker oss. Genom att fylla i denna 5-10 minuters enkät hjälper du oss nå bästa möjliga resutlat.

Säkrad

Vilken linje går du?

Vilken årskurs går du i?

Kön?

Hur trivs du på skolan i det stora hela?

Känner du att du blivit informerad av skolan kring psykisk ohälsa och vad det innebär?

Har du blivit informerad om vilka stöd samt åtgärder som finns på skolan?

Om du svarade nej på fråga 6, skulle du önska att du blivit mer informerad kring psykisk ohälsa?

Har du någon gång mått dåligt eller känt dig stressad på grund av skolan?

Har du någon gång märkt av stressen fysiskt?

Om du svarade ja på fråga 9, vilka fysiska problem har du upplevt?

Har du någon gång känt att du inte hunnit med skolarbeten för att arbetsbördan varit för stor?

Har du någon gång prioriterat bort t.ex. träning, sömn eller vänner på grund av skolan?

Känner du att du får den sömnen du behöver för att vara utvilad? (Rekommenderad sömn är 8 timmar)

När du ska sova, har du svårt att koppla av?

Dricker du kaffe, energidryck eller tar andra koffeinprodukter för att orka med dagen?

Fråga till de i åk 3: Tycker du att dagen skolan arrangerade kring psykisk ohälsa var informativ?

Tycker du att likabehandlingsplanen borde ta upp mer kring psykisk ohälsa?

Tycker du att kommunikationen och samarbetet mellan lärarna funkar när det gäller att sätta datum för prov och inlämningar?

Tycker du att lärarna tar hänsyn till att elever lär sig olika och därmed varierar sin undervisning?

Tycker du att lärarna lyssnar på era önskemål kring utformandet av deras kurser?

Tycker du att lärarna har förståelse för psykisk ohälsa?

Tycker du att betygssystemet sätter orimliga krav på eleverna?

Har du någon gång upplevt ångest på grund av skolan?

Om ja, vad gör du för att motverka ångesten?