.

RPS/IPS T07 YJ

Moikka,


Alkaa kauden avaus olemaan ihan nurkan takana.


Tällä kyselyllä haluaisin saada teidän ajatuksia joukkueessa pelaamisesta ja tavoitteet itse urheilijoina ja joukkueena. Uskaltakaa olla rehellisiä vastauksissa.

"Ehkä" tai "ihan sama" ei ole näissä vastaus ja rehellisellä vastauksella saa asioihin muutoksia.


On hyvä oppia olla asioista jotain mieltä;-)


Valmentajalle haastavinta on saada kaikki viihtymään. Kaikilla on tärkeää se tunne, että kuuluu joukkueeseen. Siinä olette maailman parhaita ammattilaisia kertomaan miten itse koette oman harrastuksen ja joukkueeseen kuulumisen. Täyttääkö se niitä asioita mitä joukkueelta haette. 


Näillä kyselyillä "kaivan" teiltä sitä tietoa, koska treenien aikana on todella lyhyt hetki aistia miltä teistä tuntuu ja onko kivaa.


Kauden aikana tulee olemaan kaikenlaisia tunteita. Voittamisen riemua, häviämisen tuskaa, törmäämisen aiheuttaa kipua ja ihan kaikkea tuosta väliltä. Uskaltakaa tulla kertomaan niistä ajatuksia mitä mietitte. En pure:-)


Kaudelle pyritään luomaan jokaiselle oma henkilökohtainen tavoite ja joukkueelle omansa. Voitte ottaa siihen kantaa tässä kyselyssä.


Suomen palloliitto "urheilun pelisäännöt". Niiden avulla pyritään luomaan kaikille mieleinen harrastus. Osa kysymyksistä liittyy noihin pelisääntö juttuihin.


Joukkueelle itselleen en näe tarpeelliseksi luoda pelisääntöjä siitä mitä treeneissä tapahtuu ja toista kohdellaan. Minusta kohtelette toisianne kunnioittavasti ja mikäli asiaan tulisi muutoksia, niin asiaan palattaisiin.

Kiroilu ja kiusaamisessa on täysi nollatoleranssi.


Rohkeasti ottamaan kantaa. Saadaan yhdessä luotua THE MAAILMAN PARAS TEIDÄN JOUKKUE.


Kiitos vastauksista.

Turvattu
1

Kerro nimesi?

2

Miten paljon jännittävää tulevat pelit?

Arvioi tähtien muodossa
3

Mitä niissä jännität?

Voit valita minkä tahansa näistä ja seuraavassa kysymyksessä kertoa lisää.
4

Mitä muuta niissä jännität, jos edellisessä ei ollut vastaus vaihtoehtona sitä?

Kerro omin sanoin. Mikäli se on jo vähän pelottaa, niin kerro miksi ja miltä se tuntuu.
5

Palataan vielä tuohon jännittämiseen ja pelottamiseen. Urheilijat jännittävät aina. Jännittäminen ja pelko on täysin normaalia. Sen kautta elimistö valmistautuu tulevaan ja tekee henkistä treeniä.

Onko joku asia, jos on pelottanut liikaa ettet ole uskaltanut sen pelon takia suorittaa kyseistä asiaa
6

Mikäli vastasit kyllä edelliseen kysymykseen, niin kerro tilanteesta?

Vastaaminen on siun henkilökohtainen asiassa, Vastaaminen siis täysin vapaaehtoista.
7

Mitä odotat kaudelta itseltäsi? Tavoite tälle kaudella?

Kuvaile miksi lähdit pelaamaan sarjaan. Mitkä asiat pitää tapahtua, ettö olisit tyytyväinen tukevaan kauteesi.
8

Miten luodaan hyvä joukkuehenki?

Kerro samalla miten itse edistät hyvää joukkuehenkeä.
9

Mitä olisi ne asiat mistä pelaajat saisivat päättää?

Vai luotatteko, että valmentajat hoitaa kaiken.
10

Joukkueessa peliajan jakaminen on haastavinta. Miten sinusta peliaika pitäisi jakaa?

Valitse yksi tai useampi vastaus. Kerro miten sinusta peliaika pitäisi jakaa? Seuraavassa kysymyksessä voit jatkaa samaa aihetta. Muutaman noista voi valita, mutta nekään ei saisi kumota toisiaan.
11

Miten peliaika pitäisi mielestäsi jakaa?

Mikäli edellisestä ei löytynyt sopivaa vastausta, niin kirjoita tähän muita ajatuksia.
12

Pystyisitkö kertomaan minulle mikäli joukkueen sisällä tapahtuisi kiusaamista?

Valitse yksi tai useampi vastaus
13

Monesti kehitystä jarruttaa häpeä ja nolous. Oma pääkoppa "kertoo" että tämä on noloa tai hävettää. Sekin on täysin normaalia. Jätätkö ne asiat tekemättä, jotka nolottaa tai hävettää?

Valitse yksi tai useampi vastaus. Vastatkaa pelkästään jalkapallon näkökulmasta.
14

Mikäli vastasit edelliseen kysymykseen KYLLÄ, niin miksi luulet niin tapahtuvan? Uskaltaisitko kertoa siitä valmentajalle?

Se on pelkkä tunnetila. Sen kertomalla on jo "voittaja" ja silloin olet lähempänä saada suoritettua "nolo tai hävettävä" tilanne.
15

Joukkueessa hyvin yleisesti palkitaan pelaajia. Minusta pelaajien vertailua ei pitäisi tehdä, koska monesti lähtötasot ovat erilaiset ja niiden vertailu on jopa epäreilua. Ainoa palkinto, jossa näkyy joukkueeseen sitoutuminen on harjoitteleminen. Siinä nimenhuuto on tärkeässä roolissa. Sen kautta näen halukkuus sitoutua lajiin ja joukkueeseen. Miten itse näet pelaajien palkitsemisen?

Valitse yksi tai useampi vastaus.
16

Muut palkinnot?

17

Monta voittoa tällä kaudella otetaan?

Valitse yksi tai useampi vastaus
18

Minusta on tärkeää kehittää teistä ensisijaisesti urheilijoita ja samalla jalkapalloilijoita. Se on tärkeää oppia pelaamaan montaa pelipaikkaa ja se tietysti antaa valmentajalle lisää vaihtoehtoja peluuttamiseen. Oletko valmis pelaamaan eri pelipaikkoja?

Seuraavassa kysymyksessä tulee se mieluisin pelipaikka.
19

Mieluisin pelipaikka?

Ainoastaan yksi eli se mieluisin.
20

Joukkueen kapteeni on vielä teidän ikäisissä aika pienessä roolissa, mutta myöhemmin hyvinkin tärkeä joukkueelleen. Hyvä kapteeni huomio ihan kaikki pelaajat, tsemppaa koko ajan, auttaa heikompia. Huolehtii siis joukkueesta. Tällä kaudella minä aluksi vielä valitsen kapteenin peliin. Kuka sinusta olisi hyvä kapteeni ja haluaisitko itse olla kapteeni?

Valitse sinusta kaksi sopivaa kapteenia ja haluaisitko itse olla.