.

Utvärdering och utveckling i förskolan

Hej!

Vi är åtta personer som studerar till förskollärare på Linköpings universitet campus Norrköping. Vi läser nu en kurs som handlar om utvärdering och utveckling i förskolans verksamhet. Vi har uppfattningen att tidsaspekten är avgörande för om utvärdering av verksamheten ens äger rum. Vårat syfte med den här undersökningen är därför att bilda en uppfattning kring hur pedagoger på förskolan anser att utvärderingen av verksamheten fungerar och om tiden räcker till.

Därför vill vi gärna att ni svarar på denna enkät för att få reda på era erfarenheter av detta. Svaren är anonyma och kommer endast användas i utbildningssyfte.

Tack!

Säkrad
1

Har ni avsatt tid för enskild reflektion?

Välj ett svar
2

Om ja, hur mycket/ofta?

3

Anser du att den tiden är tillräcklig?

Välj ett svar
4

Hur ofta har ni gemensamma reflektionsträffar i arbetslaget? Exempelvis APT.

Välj ett svar
5

Vilka arbetsmetoder använder ni för att dokumentera och utvärdera verksamheten?

6

Hur kan en utvärderingsprocess se ut? Beskriv gärna kortfattat.

7

Har ni någon färdig mall att utgå ifrån eller är det olika för olika tillfällen?

Välj ett svar
8

Vad ligger i fokus vid utvärdering av förskolans verksamhet?

9

Hur tycker du att de arbetsmetoderna som ni använder fungerar?

Välj ett svar
10

Hur inkluderar ni barnen och deras tankar i utvärderingen av verksamheten?

11

Övriga synpunkter som du tycker är viktiga vid kvalitetsarbete?

Skapa gratis webbenkäter ✓ Drivs av Survio