.

Leerklimaatscan

Hallo collega’s,


Voor mijn opleiding voer ik een onderzoek uit naar het leerklimaat. Het doel is om een goed beeld te krijgen van hoe het leerklimaat wordt ervaren en welke verbeteringen mogelijk zijn. Een belangrijk onderdeel van mijn onderzoek is het systematisch in kaart brengen van het leerklimaat op de werkplek.


Ik wil jullie daarom vragen om te delen of jullie tegen dingen aanlopen in het leerklimaat die verbeterd kunnen worden, bijvoorbeeld:

                Gebrek aan kennis of vaardigheden binnen het team.

                Andere aspecten die volgens jullie aandacht nodig hebben.


Jullie feedback is ontzettend waardevol om inzicht te krijgen in verbeterpunten en om mogelijke kennisverbreding te stimuleren. Je kunt de leerklimaatscan invullen en daarnaast je opmerkingen of suggesties aan mij doorgeven.


Ik hoor graag uiterlijk 13 december van je!


Alvast bedankt voor je medewerking!


Groetjes,

Mariëtte

Beveiligd
Leerklimaatscan
1

a. Hecht men belang aan de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers

Kies één antwoord
2

b. Beschouwt men leren en opleiden als een verantwoordelijkheid van het management

Kies één antwoord
3

c. Vindt men het belangrijk dat medewerkers zich breed ontwikkelen

Kies één antwoord
4

d. Vindt men het belangrijk dat medewerkers zo veel mogelijk aan dezelfde cursussen/trainingen deelnemen

Kies één antwoord
5

e. Vindt men het belangrijk dat medewerkers deelnemen aan cursussen/trainingen die niet direct gerelateerd zijn aan het werk

Kies één antwoord
6

f. Gaat men bij het organiseren van cursussen/trainingen uit van persoonlijke belangstelling van medewerkers.

Kies één antwoord
7

g. Beschouwt men leren en opleiden als een individuele verantwoordelijkheid

Kies één antwoord
8

h. Vindt men het belangrijk dat je in het werk zo veel mogelijk specialiseert

Kies één antwoord
9

i. Hecht men belang aan het uitwisselen van ervaringen met als doel hiervan te leren

Kies één antwoord
10

j. Hecht men belang aan klassikale vormen van leren

Kies één antwoord
11

k. Vindt men het belangrijk dat het management investeert in leren en opleiden

Kies één antwoord
12

l. Gaat men bij het organiseren van cursussen/trainingen uit van de belangen van de organisatie

Kies één antwoord
13

m. Vindt men het belangrijk experts in te schakelen die bepaalde kennis/vaardigheden overdragen aan de medewerkers

Kies één antwoord
14

n. Zijn de cursussen die gevolgd worden gericht op deeltaken in het werk

Kies één antwoord
15

o. Streeft men ernaar dat medewerkers zoveel mogelijk samen met collega’s deelnemen aan cursussen/trainingen

Kies één antwoord
16

p. Vindt men het belangrijk dat het management initiatieven neemt ten aanzien van leren en opleiden

Kies één antwoord
17

q. Vindt men het belangrijk dat medewerkers deelnemen aan leerprogramma’s die goed aansluiten bij hun achtergrond en ervaring

Kies één antwoord
18

r. Hecht men belang aan het bespreken van fouten met als doel hiervan te leren

Kies één antwoord
19

s. Vindt men het belangrijk dat medewerkers de kans krijgen hun individuele capaciteiten zo goed mogelijk te ontwikkelen

Kies één antwoord
20

t. Worden medewerkers geacht er zelf voor te zorgen dat zij bijblijven op hun vakgebied

Kies één antwoord