.

Skolans hantering av psykisk ohälsa

Hej!

Vi är två tjejer på varmdo gymnasium som vill undersöka hur gymnasieelever upplever den psykiska hälsan och hur skolan i dessa fall hanterar den.

Säkrad
1

Vilken årskurs går du i?

Välj ett svar
2

Kön

Välj ett svar
3

Vilken linje studerar du?

Välj ett svar
4

Vilken skola studerar du på?

5

Känner du press/stress kring betyg?

Välj ett svar
6

Om ja: Av vilken/vilka anledningar?

Välj ett eller flera svar
7

Upplever du att det finns anställda på skolan du kan vända dig till angåeende ditt/en närståendes psykiska måeende

Välj ett svar
8

Upplever du att skolan informerar dig kring psykisk ohälsa, skolstress och hur du kan hantera det?

Välj ett svar
9

Om Nej: Tycker du att denna typ av informering skulle vara bra?

Välj ett svar
10

Har du människor i din närhet som lider av psykisk ohälsa?

Välj ett svar
11

Har du vänner på DIN skola som lider av psykisk ohälsa?

Välj ett svar