.

GRUPPKONTRAKT

Syftet med ett gruppkontrakt är att vi ska göra gör en gemensam överenskommelse om villkoren för samarbetet i gruppen.

Jag tänker att vi alla först tar ställning till dessa frågor här (anonymt) och så diskuterar vi det gemensamt under mötet imorgon.

Säkrad
1

Deltagarna i gruppen ska gemensamt göra upp ordningsregler för gruppen om tider, närvaro, förberedelser

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
2

Alla deltagare i gruppen ska delta vid de tillfällen som gruppen kommit överens om.

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
3

Alla deltagare i gruppen ska få utrymme att tala och alla i gruppen har gemensamt ansvar för detta

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
4

Det är viktigt med en ”samordnare” i gruppen

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
5

Arbetsuppgifterna ska fördelas mellan gruppmedlemmarna, så att arbetsinsatsen blir ungefär lika stor.

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
6

När vi arbetar i gruppen ska vi hålla oss till uppgiften och undvika prat om personliga erfarenheter.

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
7

Samarbetet i gruppen måste när som helst kunna diskuteras öppet, även om det innebär obehag för någon.

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
8

Den som inte bidrar aktivt ska inte heller dra nytta av gruppens gemensamma arbete.

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
9

Det är viktigt att ge varandra återkoppling, såväl positiv som negativ.

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
10

Varje träff avslutas med en utvärdering, där var och en belyser hur arbetet i gruppen fungerat.

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
11

Vår grupps ambitionsnivå är att arbetet ska leda till att det framtagna resultatet i projektet blir det bästa tänkbara.

0
Tar helt avstånd
Instämmer helt
12

Övrigt