.

Utvärdering av samverkan KITM

Hej!

Tack för att du besöker oss.
Genom att fylla i denna 5-10 minuters enkät hjälper du oss nå bästa möjliga resultat.

Säkrad
1

Gör den medicinska enhetens samverkansgrupp årlig utvärdering?

Välj ett svar
2

Mejlas kallelse och underlag ut i tid inför behandling i samverkan?

Välj ett svar
3

Får de fackliga representanterna det underlag som behövs?

Välj ett svar
4

Anmäler fackliga representanter ärenden till samverkan?

Välj ett svar
5

Är de fackliga representanterna tillräckligt förberedda för våra samverkansmöten?

Välj ett svar
6

Om inte- På vilket sätt skulle vi kunna bli bättre förberedda?

Svara om du sagt nej på frågan före
7

Tappar samverkansgruppen bort frågor ibland?

Välj ett svar
8

Vilken typ av frågor tappas bort?

Svara bara om du svarade Ja på frågan innan
9

Fungerar justeringsrutinerna?

Välj ett svar
10

Fungerar det att både ordinarie och ersättare deltar?

Välj ett eller flera svar
11

Behandlas den medicinska enhetens alla viktigare förändringar i samverkan?

Välj ett eller flera svar
12

Vad tolkar vi som viktigare förändring som ska samverkas?

13

Vet du vilka riktlinjer som gäller för underlag gällande det som ska diskuteras på samverkan?

Välj ett svar
14

Beskriver arbetsgivaren samverkansärenden tillräckligt bra i sina underlag inför att en gemensam konsekvensbedömning ska göras?

Välj ett svar
15

Om nej på förra frågan- vad skulle kunna beskrivas bättre?

16

Finns det  behov av att regelbundet uppdatera samverkansgrupper kring syfte, mål etc?

Välj ett eller flera svar
17

Hur skulle detta ske på bästa sätt enligt dig? Vilka delar ska ingå?

Svara endast om nej på frågan innan
18

Information om övergripande verksamhetsfrågor- saknas det något på vår agenda?

Välj ett svar
19

Om det är något som saknas- Vad är det som saknas?

Svara bara om du anser att något saknas
20

Kommunikation mellan central och lokal samverkan- hur anser du att den fungerar?

Beskriv med fritt valda ord
21

Finns det något vi skulle kunna förbättra med kommunikationen?

Svara om du anser att det finns en förbättringspotential
22

Hur fungerar kommunikationsflödet mellan lokala och centrala nivåer inom verksamheten?

23

Hur skulle kommunikation mellan centrala och lokala nivåer av verksamheten kunna bli bättre?

Svara om du anser att det finns en förbättringspotential
24

Är samarbetsklimatet tillfredställande/ upplevs det att dialog sker i anda av tolerans, jämställt mellan parter, i respekt för varandra och prestigelöst?

Välj ett eller flera svar
25

Om nej- vad skulle man kunna göra för att förbättra samarbetsklimatet?