.

Garp hos Thermotech

Hej!

Genom att fylla i denna 5-10 minuters enkät hjälper du oss nå bästa möjliga resultat. Vissa frågor kanske inte berör just din del av verksamheten, vänligen besvara efter bästa förmåga. Frågorna är utformade antingen som ja/nej-frågor eller som påståenden, där 1 betyder att påståendet inte alls stämmer och 4 betyder att påståendet stämmer helt.

Säkrad
1

Antal år jag jobbat med Garp:

2

Affärssystemet Garp är lätt att använda. (1 lägst - 4 högst)

3

Affärssystemets gränssnitt är enkelt att förstå. (1 lägst - 4 högst)

4

Jag använder och förstår de flesta funktioner som är tillgängliga i affärssystemet. (1 lägst - 4 högst)

5

Jag använder och förstår de funktioner som jag behöver använda i affärssystemet. (1 lägst - 4 högst)

6

Jag har möjlighet att prestera bättre med hjälp av affärssystemet. (1 lägst - 4 högst)

7

Jag upplever att jag inte behöver anpassa mina arbetsrutiner till affärssystemet. (1 lägst - 4 högst)

8

Jag upplever att jag själv har hittat på strategier för att ”jobba runt” problem med systemet. (1 lägst - 4 högst)

9

Det tar mindre tid att utföra arbetsuppgifterna med hjälp av affärssystemet. (1 lägst - 4 högst)

10

Jag litar på att informationen som förmedlas via affärssystemet är korrekt. (1 lägst - 4 högst)

11

Systemet är integrerat med andra system som används. (1 lägst - 4 högst)

12

Jag utför inte något manuellt arbete eftersom affärssystemet omfattar allt. (1 lägst - 4 högst)

13

Affärssystemet fungerar som ett underlag till att fatta bättre beslut. (1 lägst - 4 högst)

14

Informationsflödet inom företaget fungerar bra. (1 lägst - 4 högst)

15

Informationsflödet inom företaget fungerar bra tack vare affärssystemet. (1 lägst - 4 högst)

16

Jag upplever att affärssystemet ökar min möjlighet att hålla budgeten eller minska kostnaderna. (1 lägst - 4 högst)

17

Jag anser att det är lätt att hämta information från affärssystemet. (1 lägst - 4 högst)

18

Jag fick utbildning (inte av en kollega på kontoret) i hur jag använder affärssystemet.

19

Jag fick utbildning av en kollega på kontoret i hur jag använder det affärssystemet.

20

Utbildningen var tillräcklig för att jag ska kunna använda systemets funktioner helt på egen hand. (1 lägst - 4 högst)

21

Jag skulle vilja ha utbildning i systemet (gäller även vidareutbildning).

22

När jag behöver hjälp med affärssystemet vänder jag mig till leverantören. (1 lägst - 4 högst)

23

När jag behöver hjälp med affärssystemet vänder jag mig till någon inom Termotech. (1 lägst - 4 högst)

24

Det händer att jag inte kan använda affärssystemet på grund av att det inte fungerar. (1 lägst - 4 högst)

25

Det har uppstått problem med affärssystemet som har lett till bristfällig rapportering. (1 lägst - 4 högst)

26

Det har uppstått problem med affärssystemet som har lett till negativ inverkan för kunder. (1 lägst - 4 högst)

27

Det har uppstått problem med affärssystemet som har lett till negativ inverkan för medarbetare. (1 lägst - 4 högst)

28

Det har uppstått problem med affärssystemet som har lett till negativ inverkan på leverantörer. Exempelvis sen felfakturering, försenade leveranser. (1 lägst - 4 högst)

29

Ledningen gör regelbunden uppföljning med mig beträffande affärssystemet och dess funktioner. (1 lägst - 4 högst)

30

Finns det verktyg för uppföljning och analys av verksamheten? (1 lägst - 4 högst)

31

I stort sett lever affärssystemet upp till mina förväntningar. (1 lägst - 4 högst)

32

Önskemål på funktioner/förbättringar av systemet

33

Övriga kommentarer