.

Att ta körkort när du har NPF.

Hej!

Jag studerar till Trafiklärare och gör mitt säkerhetsarbete om hur det är att ta körkort när man har ADHD/ADD och AST/AS. Detta för att kunna öka min förståelse och bredda min kunskap inom detta område. Denna undersökning vänder sig till dig som tagit körkort men även till dig som håller på att ta körkort. Genom att fylla i denna 5-10 minuters enkät hjälper du mig att nå bästa möjliga resutlat.

Säkrad

Vilken diagnos har du?

Kön

Ålder när du tog körkortet alt. ålder om du håller på med körkortet

Vart vände du dig för att få ditt läkarintyg?

Hur lång tid tog det innan du fick ditt läkarintyg?

Fick du betala för att få läkarintyget?

Om ja, vad fick du betala?

Hur övningskörde du?

Fick du det stöd du behövde om du övningskörde på Trafikskola?

Om ja, vad fick du för stöd?

Berättade du för din trafikläraren att du hade ett funktionshinder?

Vad upplevde/upplever du som svårast?

Hur många gånger skrev du teorin innan du klarade den?

Fick du anpassad teoriskrivning?

Hur många gånger körde du upp innan du klarade uppkörningen?

Hur lång tid tog det för dig att klara körkortet?